Egyetlen alkalommal, A Szépség és a Szörnyeteg németországi turnéja miatt nem vettél részt a Budavári Palotakoncerteken. Miért szereted ezeket a fellépéséket?
Más-más a varázsa annak, amikor egy előadást játszol, vagy amikor egy ilyen esten lépsz fel. A színházban egy komplett történetet látnak a nézők, elsősorban a sztorira figyelnek, itt viszont egyik szám jön a másik után, a közönség nagy operett slágereket akar hallani, amit még dudorászni is tud velünk, jó előadóktól, jó színpadi szituációban. Itt az az elemi cél, hogy a közönség jól érezze magát. Nem több, de nem is kevesebb. Ettől sokkal intenzívebb és közvetlenebb a kölcsönhatás színpad és nézőtér között, hiszen azonnali reakciókat kapunk.
Mennyiben más énekesként és színészként egy gálaesten színpadra állni, mint a színházban egy szerepet megformálni?
Teljesen más. A színdarabokban a táncos-komikus és a szubrett az előadás motorja, iszonyatos energiákkal kell jelen lenni és végigvinni a történetet. Itt, ha tetszik, kisebb a felelősségünk, mert csak egy-egy számra kell koncentrálni az erőnket. De épp ez a nehézsége is, mert miközben a színházban három órád van arra, hogy olyan maradandót alkoss, amitől a nézők nem felejtenek el, egy gálán erre mondjuk háromszor öt perced jut.
Milyen lesz az idei Palotakoncert?
Általában koncertgálákat szoktunk csinálni, ami azt jelenti, hogy bejön az énekes, leénekli a számát, meghajol és kimegy. A mostani est viszont sokkal „színházibb”.
Gondolatok mentén össze vannak fűzve a dalok. Komplett kis történetek elevenednek meg. Például van egy blokk, ami a Story gálára hajaz, de van benne egy olyan jelenetsor is, ami strandon játszódik. Lőcsei Jenő, a gálaest rendező-koreográfusa már régóta készül erre az alkalomra, régen összeálltak a fejében a számok, hogy ki mikor mit csinál, a szövegeket Lőrinczy Attila dramaturggal készítették el. Jenő tényleg ebben él egy éve, pontosan tudja, mit akar, mindent teljesen kitalált már a próbák kezdete előtt, hogy hogy jutunk el A-ból B-be, és abból hogyan jön a C. Nagyon szellemes, különleges és eredeti lesz az egész.
Épp ezért, gondolom, a színészektől és a táncosoktól is jóval több felkészülést és próbát igényelt ez a munka.
Így igaz. Jóval többet készültünk rá, mint egy átlagos gálakoncertre.
Szinte minden szám új, de még azok is, amiket már énekeltünk, teljesen újra vannak gondolva. Ez még a primadonna-bonviván számokra is vonatkozik. Az Emlékszel még például egy strandi szituációban csendül fel. Teljesen mások a mozgások, az érzetek. Mindent át kellett állítanunk.
Miket énekelsz?
Három számom van. Éneklem a Shopping c. tercettet A bajadérból, Oszvald Marikával adjuk elő a népszerű Gyere, te nímand című dalt, és lesz egy nagyon-nagyon kiforgatott, mai helyzetbe tett Légy az icipici párocskám duettem.
Mivel ajánlanád a közönségnek, miért érdemes elmenni az idei gálára?
A hagyományos Palotakoncertek vonala mentén egy vadonatúj dolgot fogunk csinálni. Lesznek nagy slágerek és kevésbé ismert számok, de nem csúfoljuk ki a műfajt, csak új köntösbe öltöztetjük. Mindenképp érdemes megnézni, hogyan ötvöződik egymással hagyomány és újítás, mert szerintem ez az operett 21. századi sikerének útja.
Ez az interjú a gálakoncert szólistáit bemutató sorozat része. A többi részt itt találja.
A Budavári Palotakoncertek augusztus 3-án és 4-én operettgálával, 5-én csárdással várja közönségét. További információk és jegyek a rendezvény oldalán.