Zenés színház

Peller Károly: „Többet készülünk rá, mint egy gálakoncertre”

Budavári Palotakoncert-interjúk 05.
2018.07.19. 12:00
Ajánlom
Augusztus 3-án és 4-én a budai várban adnak gálakoncertet az Operettszínház művészei. Peller Károly a felkészülés folyamatáról mesélt.

Egyetlen alkalommal, A Szépség és a Szörnyeteg németországi turnéja miatt nem vettél részt a Budavári Palotakoncerteken. Miért szereted ezeket a fellépéséket?

Más-más a varázsa annak, amikor egy előadást játszol, vagy amikor egy ilyen esten lépsz fel. A színházban egy komplett történetet látnak a nézők, elsősorban a sztorira figyelnek, itt viszont egyik szám jön a másik után, a közönség nagy operett slágereket akar hallani, amit még dudorászni is tud velünk, jó előadóktól, jó színpadi szituációban. Itt az az elemi cél, hogy a közönség jól érezze magát. Nem több, de nem is kevesebb. Ettől sokkal intenzívebb és közvetlenebb a kölcsönhatás színpad és nézőtér között, hiszen azonnali reakciókat kapunk.

161021_1938-115544.jpg

Oszvald Marika és Peller Károly (Fotó/Forrás: Budapesti Operettszínház)

Mennyiben más énekesként és színészként egy gálaesten színpadra állni, mint a színházban egy szerepet megformálni?

Teljesen más. A színdarabokban a táncos-komikus és a szubrett az előadás motorja, iszonyatos energiákkal kell jelen lenni és végigvinni a történetet. Itt, ha tetszik, kisebb a felelősségünk, mert csak egy-egy számra kell koncentrálni az erőnket. De épp ez a nehézsége is, mert miközben a színházban három órád van arra, hogy olyan maradandót alkoss, amitől a nézők nem felejtenek el, egy gálán erre mondjuk háromszor öt perced jut.

1-115545.jpg

A hölgykoszorúban: Peller Károly (Fotó/Forrás: Budapesti Operettszínház)

Milyen lesz az idei Palotakoncert?

Általában koncertgálákat szoktunk csinálni, ami azt jelenti, hogy bejön az énekes, leénekli a számát, meghajol és kimegy. A mostani est viszont sokkal „színházibb”.

Gondolatok mentén össze vannak fűzve a dalok. Komplett kis történetek elevenednek meg. Például van egy blokk, ami a Story gálára hajaz, de van benne egy olyan jelenetsor is, ami strandon játszódik. Lőcsei Jenő, a gálaest rendező-koreográfusa már régóta készül erre az alkalomra, régen összeálltak a fejében a számok, hogy ki mikor mit csinál, a szövegeket Lőrinczy Attila dramaturggal készítették el. Jenő tényleg ebben él egy éve, pontosan tudja, mit akar, mindent teljesen kitalált már a próbák kezdete előtt, hogy hogy jutunk el A-ból B-be, és abból hogyan jön a C. Nagyon szellemes, különleges és eredeti lesz az egész.

Épp ezért, gondolom, a színészektől és a táncosoktól is jóval több felkészülést és próbát igényelt ez a munka.

Így igaz. Jóval többet készültünk rá, mint egy átlagos gálakoncertre.

Szinte minden szám új, de még azok is, amiket már énekeltünk, teljesen újra vannak gondolva. Ez még a primadonna-bonviván számokra is vonatkozik. Az Emlékszel még például egy strandi szituációban csendül fel. Teljesen mások a mozgások, az érzetek. Mindent át kellett állítanunk.

161021_1918-115545.jpg

Peller Károly és Oszvald Marika (Fotó/Forrás: Budapesti Operettszínház)

Miket énekelsz?

Három számom van. Éneklem a Shopping c. tercettet A bajadérból, Oszvald Marikával adjuk elő a népszerű Gyere, te nímand című dalt, és lesz egy nagyon-nagyon kiforgatott, mai helyzetbe tett Légy az icipici párocskám duettem.

Mivel ajánlanád a közönségnek, miért érdemes elmenni az idei gálára?

A hagyományos Palotakoncertek vonala mentén egy vadonatúj dolgot fogunk csinálni. Lesznek nagy slágerek és kevésbé ismert számok, de nem csúfoljuk ki a műfajt, csak új köntösbe öltöztetjük. Mindenképp érdemes megnézni, hogyan ötvöződik egymással hagyomány és újítás, mert szerintem ez az operett 21. századi sikerének útja.

 

Ez az interjú a gálakoncert szólistáit bemutató sorozat része. A többi részt itt találja.

A Budavári Palotakoncertek augusztus 3-án és 4-én operettgálával, 5-én csárdással várja közönségét. További  információk és jegyek a rendezvény oldalán.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Klasszikus

Bayreuthban is koncertezik a Soproni Liszt Ferenc Szimfonikus Zenekar

Az együttes ausztriai és bajorországi turnéra indul Mahler 4. szimfóniájával a tél végén, míg júliusban a német zenei központban játsszák a Mendelsshon testvérek műveit.
Vizuál

A kortárs művészetekkel kapcsolatos kérdéseinkre keresi a választ a Ludwig Múzeum új kiállítása

Február 14-én nyílik meg a Ludwig Múzeum új, Gyakran Ismételt Kérdések című módszertani kiállítása, amellyel a céljuk, hogy a látogatók közelebb kerülhessenek a kortárs művészetben tapasztalható tendenciák megértéséhez, befogadásához.
Színház

A fura, az általában jó

Február 13-án került sor a Rózsavölgyi Szalon legújabb előadásának bemutatójára: Hárs Anna Mákfagyi című darabját Dicső Dániel állította színpadra. Játssza Jeney Luca és Kálid Artúr, fontos szerep jut még egy fagyitérképnek.
Zenés színház

Lelkiismereti kérdések – Matthew Wild rendező a Macbethről

Dél-Afrikából érkezik Budapestre az európai zenés színpadokat sorra hódító rendező, Matthew Wild, hogy Verdi Macbethjét új elképzelés szerint állítsa színre.
Vizuál

KÉP-regény: A szelfi és az AI

A Fidelio sorozatában hétről-hétre új fotóját – és annak történetét – osztja meg velünk a Morphoblog szerzője, morpho, azaz Hegedűs Ákos. Ezúttal a mesterséges intelligenciáról, a segítségével legyártott képekről írt, és még a Valentin-napot is szóba hozta.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Lelkiismereti kérdések – Matthew Wild rendező a Macbethről

Dél-Afrikából érkezik Budapestre az európai zenés színpadokat sorra hódító rendező, Matthew Wild, hogy Verdi Macbethjét új elképzelés szerint állítsa színre.
Zenés színház ajánló

Peller Anna és Peller Károly lesznek az Operabeavató következő vendégei

Különkiadásokkal búcsúzik a közönségtől az Operabeavató, Dinyés Dániel és Göttinger Pál előadássorozata. Február 15-én az operett kerül terítékre a népszerű programon, ennek megfelelően a műfaj két meghatározó művésze, Peller Anna és Peller Károly lesznek a vendégek.
Zenés színház interjú

Operát írtak porszívóra – beszélgetés Iván Sárával és Perczel Enikővel

Kortárs operabemutatóval indította az évet a Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház, az Előjáték Lear királyhoz a vidéki teátrum számára készült. A zenei tagozat fiatal tehetsége, az Olaszországban zeneszerzést tanult Iván Sára írta a partitúrát, a librettóért Perczel Enikő dramaturg felelt. A közös munkáról, a mű születéséről és egy különleges porszívóról beszélgettünk velük.
Zenés színház magazin

1100. előadásához érkezik A padlás a Vígszínházban vasárnap

Újabb színháztörténeti pillanathoz, az 1100. előadásához érkezik A padlás február 9-én a Vígszínházban. Minden idők legsikeresebb magyar zenés színpadi művét Marton László rendezésében mutatták be 1988. január 29-én. A premier hosszú vastapssal zárult, és azóta is folyamatosan telt házzal futnak az előadások.
Zenés színház interjú

Sümegi Eszter: „A felnőtt embernek is kell a mese”

Bár az olasz és német repertoár számtalan nagy szerepében hódította meg a közönség szívét, Sümegi Eszter pályája nemrég izgalmas fordulatot vett: Turandotként debütált a Magyar Állami Operaházban.