Zenés színház

Lévai Enikő: „Mindig libabőrös leszek, ha ezekre az estekre gondolok”

2018.08.02. 12:45
Ajánlom
A Budapesti Operettszínház fiatal primadonnája, Lévai Enikő harmadik alkalommal vesz részt a Budavári Palotakoncerteken. Amikor első ízben lépett fel az Oroszlános Udvarban, egy álma valósult meg.

Milyen emlékeid vannak az itteni fellépésekről?

Csak jó és emlékezetes pillanatokat őrzök, mert az az igazság, hogy azzal, hogy részt vehettem a Palotakoncerten, egy álmom valósult meg.  Az első három koncertet még a tévében láttam, csodálatos élmény volt nézni mind az énekeseket, mind a helyszínt. Aztán amikor először felkértek, hogy én is lépjek fel, borzasztóan megtisztelve éreztem magam és rettenetesen izgultam. Fogalmam sem volt arról, hogy élőben milyen hatalmas ez a tér és hogyan működik egy ilyen gála. Persze fantasztikus érzés volt. Mögöttünk a zenekar, előttünk a csodás fények, sok-sok néző, az Oroszlános Udvar nosztalgikus és patinás hangulata. Még ha az apró macskaköveken menni nem is könnyű, pláne magassarkúban… Mindig libabőrös leszek, ha ezekre az estekre gondolok.

_E_L7629-124730.jpg

Lévai Enikő (Fotó/Forrás: Budapesti Operettszínház)

Hogyan készülsz egy-egy ilyen fellépésre?

Mindig nagy kihívást jelent egy ilyen este, mert amikor egy színházi előadásra készülök, a próbafolyamat során van időm érlelni és felépíteni magamban a szerepet, de egy gálán nem egy szerepet kell megformálni, hanem egy dalt kell jól előadni.

Nem könnyű feladat, hogy egy-egy műből kiragadott számokat énekelünk, és arra a néhány percre tudnunk kell megfogni az embereket és átadni mindazt, ami a szerep lényegét tartalmazza.

A mostani Palotakoncert érdekessége az, hogy Lőcsei Jenő elképzelésének megfelelően szinte egy színdarab született, ahogy a kis történeteken keresztül több operett találkozik. Ráadásul izgalmasan és modernül nyúlt hozzá a nagy klasszikusokhoz. Dolhai Attilával például egy nagyon klassz meglepetéssel készülünk a nézőknek. A Marica grófnőből éneklünk egy duettet, amit teljesen újszerűen dolgozott fel Jenő. Igazából az is újdonság, hogy az Operettszínház szinte minden operett szólistája szerepelni fog benne.

_E_L7650-124730.jpg

Lévai Enikő (Fotó/Forrás: Budapesti Operettszínház)

Mit énekelsz még?

Kalocsai Zsuzsával a Luxemburg grófjából adjuk elő Angéle dalát. Nagy megtiszteltetés és büszkeség, hogy vele énekelhetek egy színpadon. Ebben a számban most az lesz a különleges, hogy két korosztály találkozik, azt mutatjuk be, hogy egy fiatalabb és egy idősebb nő is kerülhet ugyanabba a helyzetbe. Arra gondoltunk, hogy többszólamban is megmutatjuk ezt a gyönyörű dalt, úgyhogy egyes részeknél duettként fogjuk énekelni. Egyébként ezt a dalt először adom elő, és Zsuzsi nagyon sokat segített a próbákon.

Mivel ajánlanád a nézőknek, miért menjenek el augusztus 3-án és 4-én az Oroszlános Udvarba?

Mindenki, aki szereti az operettet, ezen a gálán a kedvenceivel találkozhat.

Akik pedig még nem ismerik a műfajt, most garantáltak megkedvelik, hiszen varázslatos melódiák csendülnek fel fantasztikus művészek tolmácsolásában egy csodás helyszínen. De hozzáteszem, hogy a koreográfiákért és a látványért is érdemes eljönni.

Ez az interjú a gálakoncert szólistáit bemutató sorozat része. A többi részt itt találja.

A Budavári Palotakoncertek augusztus 3-án és 4-én operettgálával, 5-én csárdással várja közönségét. További  információk és jegyek a rendezvény oldalán.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Zenés színház

Operát írtak porszívóra – beszélgetés Iván Sárával és Perczel Enikővel

Kortárs operabemutatóval indította az évet a Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház, az Előjáték Lear királyhoz a vidéki teátrum számára készült. A zenei tagozat fiatal tehetsége, az Olaszországban zeneszerzést tanult Iván Sára írta a partitúrát, a librettóért Perczel Enikő dramaturg felelt. A közös munkáról, a mű születéséről és egy különleges porszívóról beszélgettünk velük.
Jazz/World

A sanzonok királynője – a Benczúr Házban látható Nádasy Erika Piaf-estje

Egy halhatatlan legenda, Edith Piaf drámai fordulatokkal teli élettörténete és magukkal ragadó, keserédes érzelmekkel teli dalai elevenednek meg február 25-én a Benczúr Házban. A francia sanzonénekesnőt a darab írója, Nádasy Erika kelti életre.
Könyv

A Bálnában rendezik meg a Könyvfesztivált, Janne Teller lesz a díszvendég

A Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülése közzétette, hogy idén mikor rendezik meg a 96. Ünnepi Könyvhetet és a 30. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivált. 
Klasszikus

Lunchtime koncertek indulnak az ELTE Bölcsészettudományi Karán

Az ELTE BTK Művészetközvetítő és Zenei Intézetének művészeti instruktor mesterképzési szakos hallgatói 2025 februárjától egyedülálló koncertsorozatot indítanak: zeneművészeti egyetemek hallgatói kapnak fellépési lehetőséget a Trefort-kertben.
Klasszikus

Dán szerelmi történettel búcsúzik az Erkel Színháztól az Opera

Több mint háromszáz fős előadói apparátus szólaltatja meg a százötven éve született Arnold Schönberg Gurre-dalok című, monumentális oratóriumát február 15-én az Erkel Színházban.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Zenés színház ajánló

Peller Anna és Peller Károly lesznek az Operabeavató következő vendégei

Különkiadásokkal búcsúzik a közönségtől az Operabeavató, Dinyés Dániel és Göttinger Pál előadássorozata. Február 15-én az operett kerül terítékre a népszerű programon, ennek megfelelően a műfaj két meghatározó művésze, Peller Anna és Peller Károly lesznek a vendégek.
Zenés színház interjú

Operát írtak porszívóra – beszélgetés Iván Sárával és Perczel Enikővel

Kortárs operabemutatóval indította az évet a Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház, az Előjáték Lear királyhoz a vidéki teátrum számára készült. A zenei tagozat fiatal tehetsége, az Olaszországban zeneszerzést tanult Iván Sára írta a partitúrát, a librettóért Perczel Enikő dramaturg felelt. A közös munkáról, a mű születéséről és egy különleges porszívóról beszélgettünk velük.
Zenés színház magazin

1100. előadásához érkezik A padlás a Vígszínházban vasárnap

Újabb színháztörténeti pillanathoz, az 1100. előadásához érkezik A padlás február 9-én a Vígszínházban. Minden idők legsikeresebb magyar zenés színpadi művét Marton László rendezésében mutatták be 1988. január 29-én. A premier hosszú vastapssal zárult, és azóta is folyamatosan telt házzal futnak az előadások.
Zenés színház interjú

Sümegi Eszter: „A felnőtt embernek is kell a mese”

Bár az olasz és német repertoár számtalan nagy szerepében hódította meg a közönség szívét, Sümegi Eszter pályája nemrég izgalmas fordulatot vett: Turandotként debütált a Magyar Állami Operaházban.
Zenés színház interjú

Megtalálni az emberit – három fiatal karmester a Magyar Állami Operaházban

Három olyan fiatal karmestert szólítunk meg, akikben egy dolog biztosan közös, az OPERA művészeti vezetése látja bennük a tehetséget, a lehetőséget, ezért kellően komoly feladatokat is rájuk bíz.