2002 óta október 24-én, Kálmán Imre születésének és Lehár Ferenc halálának évfordulóján ünnepeljük a magyar operett napját, melyről a Budapesti Operettszínház minden évben jubileumi előadás vagy gála keretében emlékezik meg.
„Egyvalamiben biztos, hogy világelsők vagyunk: a magyar operett”
– mondta köszöntőbeszédében Kiss-B. Atilla, a színház főigazgatója, hangsúlyozva, hogy az elismert művészek munkája nagyon fontos a műfaj fennmaradása szempontjából.
A díjakat a főigazgató mellett Hoppál Péter kultúráért felelős államtitkár, valamint Éliás Tibor, a Musica Hungarica Kiadó alapítója adta át.
Az Évad Legígéretesebb Ifjú Művészének járó Marsallbot-díjat Kardffy Aisha vehette át, akit az elmúlt szezonban operettekben és musicalekben egyaránt láthatott a közönség. A fiatal színésznő olyan előadásokban mutatkozhatott be, mint a Veszedelmes viszonyok vagy az Abigél.
Az Évad Musicalszínésze díjat Polyák Lilla kapta, akit legutóbb Lucy Harrisként láthatott a közönség a Jekyll és Hyde-ban, de ő játszotta a Nine Claudia Nardiját, valamint a Veszedelmes viszonyok Merteuil márkinéját is.
Az Évad Operettszínésze, Homonnay Zsolt nemcsak a színpadon mutathatta meg tehetségét, az utóbbi időszakban ugyanis rendezőként is dolgozott a Budapesti Operettszínházban. A magyar operett napján rendezett gálát is ő jegyzi, jövő tavasszal pedig új feladatok várnak rá, a Mária főhadnagyot állítja színpadra.
Az Éliás Tibor alapította Musica Hungarica Kiadó immár 20 éve díjazza a zenés színház legkiemelkedőbb alkotóit, egy-egy művésznek Életműdíjat, valamint Nagydíjat adományozva.
Idén az Életműdíjat Vásári Mónikának ítélték oda, aki a Színház- és Filmművészeti Főiskola elvégzése után 1987 és 2008 között volt a Budapesti Operettszínház társulatának tagja, majd néhány év szabadúszás után 2011 óta ismét láthatja őt a teátrum közönsége.
A Musica Hungarica Nagydíját Lehoczky Zsuzsa, a Nemzet Színésze címmel kitüntetett, Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas, érdemes és kiváló művész vehette át, aki rövid beszédében megköszönte a közönség szeretetét, illetve örömét fejezte ki azért, hogy anyaszínháza és a nézők a visszavonulása után sem feledkeztek meg róla.
Fejléckép: Lehoczky Zsuzsa a magyar operett napján a Budapesti Operettszínházban (fotó: Mahunka Balázs / Budapesti Operettszínház)