Zenés színház

Bordás Barbara: Egy gálaesten előtérbe kerülnek az egyéniségek

Budavári Palotakoncert-interjúk 18.
2018.08.01. 11:15
Ajánlom
„Szubrett lelkű primadonna vagyok” – nyilatkozta egyszer Bordás Barbara. Az Operettszínház megbecsült művésze a közelgő Palotakoncertek kapcsán arról is beszélt, milyen barátság fűzi össze a színház énekeseit.

Bordás Barbara a Budavári Palotakoncertek egyik állandó művész vendége, csupán egy alkalommal nem vett részt a gálán, amikor épp babát várt. Minden évben nagyon várja a fellépést az Oroszlános Udvarban, mert miközben egy rendkívül exkluzív környezetben lépnek színpadra, az előkészületek és próbák hangulata végtelenül családias, ahogy fogalmaz:

„Kicsit olyan ez, mint egy osztálykirándulás, aminek a végén van egy nagyon különleges koncert.

Jó érzés, amikor az ember egy pihentebb, nyári időszak után ismét találkozik a társaival. Az évadban nagy a hajtás, mindenki ezer felé dolgozik, ilyenkor azonban van időnk örülni egymásnak, ráérünk beszélgetni. A nyár kissé nyugalmasabb, s a köztünk lévő fesztelenség intim és baráti légkört ad a Palotakoncertnek, aminek köszönhetően mindenki a tudása legjavát tudja adni, hiszen az energiáit csak erre az előadásra mozgósítja.”

_E_L8151-111249.jpg

Bordás Barbara a Palotakoncertek próbáján (Fotó/Forrás: Budapesti Operettszínház)

Barbi az idei gálaesten három számban szerepel, amelyek közül csupán a Csárdáskirálynő Emlékszel még című duettjét énekelte korábban. A másik két dalt kifejezetten erre az alkalomra szánta neki Lőcsei Jenő, aki nem csak az est koreográfusaként vesz részt a produkcióban, hanem ebben az évben az ő koncepciója mentén, az ő rendezésében valósul meg a gálaest. Az egyik a Párizsi életből Frick és Gabrielle duettje, amelyet férjével, Boncsér Gergely operaénekessel ad elő, a másik Dubarry belépője, melyben Frankó Tünde a partnere.

Day_3_084-111246.jpg

Bordás Barbara (Fotó/Forrás: Budapesti Operettszínház)

A művésznő azt mondja, teljesen másként kell készülni rá, és máshogy kell jelen lenni egy ilyen típusú koncerten, mint egy színházi előadáson. „Az előadás alatt ritkán tud »leülni a hang«, nincs sok pihenő idő két dal között, itt viszont előfordul, hogy 15-20 percig csöndben vagy, aztán megint egyszer csak topon kell lenni.”

„Kezdő énekesként az embernek meg kellett tanulnia, hogy hiába énekelt be a koncert kezdése előtt, ha csak a második felvonásban lép színpadra, előtte újra skálázni kell kicsit, mert az éneklésre használt izmok épp úgy műkődnek, ahogy a testünk minden más izma, bemelegítés után fél órával már nem tud azonnal tettre kész lenni. A másik lényeges különbség, hogy egy darabban egy karakter bőrébe bújsz bele, őt kell hitelesen megjelenítened a rendező instrukciói mentén.

Egy gálaesten viszont a karakter megformálása mellett a te egyéniséged is jobban előtérbe kerül, így egy-egy dalban a saját elképzeléseid is jobban megvalósulhatnak, ez pedig szárnyakat tud adni.”

Day_3_133-111250.jpg

Bordás Barbara a Palotakoncertek próbáján (Fotó/Forrás: Budapesti Operettszínház)

„Az idei Palotakoncert egy nagyon színes kavalkád lesz, sokan vagyunk benne és sok új, izgalmas rendezői-koreográfiai ötlet segíti, hogy a nézők a régi és az új dalokban egyaránt új oldalunkról ismerhessenek meg bennünket” – mondta az énekesnő. „Nagyon nagy várakozással tekintek erre a két estére. Ez most tényleg valami más lesz. Kíváncsi vagyok, hogyan fogadják majd a nézők.”

Ez az interjú a gálakoncert szólistáit bemutató sorozat része. A többi részt itt találja.

A Budavári Palotakoncertek augusztus 3-án és 4-én operettgálával, 5-én csárdással várja közönségét. További  információk és jegyek a rendezvény oldalán.

Operettgála és csárdás a Budavári Palotakoncerteken

Kapcsolódó

Operettgála és csárdás a Budavári Palotakoncerteken

A Budapesti Operettszínház gálaműsorral, a Nemzeti Táncegyüttes csárdással várja vendégeit a VI. Budavári Palotakoncerteken az Oroszlános Udvarban augusztus 3-5. között.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Zenés színház

Operát írtak porszívóra – beszélgetés Iván Sárával és Perczel Enikővel

Kortárs operabemutatóval indította az évet a Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház, az Előjáték Lear királyhoz a vidéki teátrum számára készült. A zenei tagozat fiatal tehetsége, az Olaszországban zeneszerzést tanult Iván Sára írta a partitúrát, a librettóért Perczel Enikő dramaturg felelt. A közös munkáról, a mű születéséről és egy különleges porszívóról beszélgettünk velük.
Jazz/World

A sanzonok királynője – a Benczúr Házban látható Nádasy Erika Piaf-estje

Egy halhatatlan legenda, Edith Piaf drámai fordulatokkal teli élettörténete és magukkal ragadó, keserédes érzelmekkel teli dalai elevenednek meg február 25-én a Benczúr Házban. A francia sanzonénekesnőt a darab írója, Nádasy Erika kelti életre.
Könyv

A Bálnában rendezik meg a Könyvfesztivált, Janne Teller lesz a díszvendég

A Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülése közzétette, hogy idén mikor rendezik meg a 96. Ünnepi Könyvhetet és a 30. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivált. 
Klasszikus

Lunchtime koncertek indulnak az ELTE Bölcsészettudományi Karán

Az ELTE BTK Művészetközvetítő és Zenei Intézetének művészeti instruktor mesterképzési szakos hallgatói 2025 februárjától egyedülálló koncertsorozatot indítanak: zeneművészeti egyetemek hallgatói kapnak fellépési lehetőséget a Trefort-kertben.
Klasszikus

Dán szerelmi történettel búcsúzik az Erkel Színháztól az Opera

Több mint háromszáz fős előadói apparátus szólaltatja meg a százötven éve született Arnold Schönberg Gurre-dalok című, monumentális oratóriumát február 15-én az Erkel Színházban.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Zenés színház ajánló

Peller Anna és Peller Károly lesznek az Operabeavató következő vendégei

Különkiadásokkal búcsúzik a közönségtől az Operabeavató, Dinyés Dániel és Göttinger Pál előadássorozata. Február 15-én az operett kerül terítékre a népszerű programon, ennek megfelelően a műfaj két meghatározó művésze, Peller Anna és Peller Károly lesznek a vendégek.
Zenés színház interjú

Operát írtak porszívóra – beszélgetés Iván Sárával és Perczel Enikővel

Kortárs operabemutatóval indította az évet a Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház, az Előjáték Lear királyhoz a vidéki teátrum számára készült. A zenei tagozat fiatal tehetsége, az Olaszországban zeneszerzést tanult Iván Sára írta a partitúrát, a librettóért Perczel Enikő dramaturg felelt. A közös munkáról, a mű születéséről és egy különleges porszívóról beszélgettünk velük.
Zenés színház magazin

1100. előadásához érkezik A padlás a Vígszínházban vasárnap

Újabb színháztörténeti pillanathoz, az 1100. előadásához érkezik A padlás február 9-én a Vígszínházban. Minden idők legsikeresebb magyar zenés színpadi művét Marton László rendezésében mutatták be 1988. január 29-én. A premier hosszú vastapssal zárult, és azóta is folyamatosan telt házzal futnak az előadások.
Zenés színház interjú

Sümegi Eszter: „A felnőtt embernek is kell a mese”

Bár az olasz és német repertoár számtalan nagy szerepében hódította meg a közönség szívét, Sümegi Eszter pályája nemrég izgalmas fordulatot vett: Turandotként debütált a Magyar Állami Operaházban.
Zenés színház interjú

Megtalálni az emberit – három fiatal karmester a Magyar Állami Operaházban

Három olyan fiatal karmestert szólítunk meg, akikben egy dolog biztosan közös, az OPERA művészeti vezetése látja bennük a tehetséget, a lehetőséget, ezért kellően komoly feladatokat is rájuk bíz.