Zenés színház

Boncsér Gergely: Ugyanúgy kell énekelni az operettet és az operát!

Budavári Palotakoncert-interjúk 13.
2018.07.27. 09:50
Ajánlom
Boncsér Gergely operaénekes az Magyar Állami Operaház mellett a Budapesti Operettszínháznak is rendszeres vendége. Épp oly kiválóan formálja meg az operettek bonvivánjait, mint az operák tenor szerepeit, így nem meglepő, hogy a Budavári Palotakoncerteknek is állandó fellépője.

Augusztus 3-án és 4-én ötödik alkalommal veszel részt az Oroszlános Udvarban felcsendülő gálaesten. Opera vagy operett? Melyik áll közelebb hozzád?

A kettő egyvelegéből építkezem. Az operettekre oly jellemző kedvességet, bájt és játékosságot átmentem az operai szerepeimbe, amiktől a karaktereim színesebbek, árnyaltabbak tudnak lenni. Ugyanakkor az operaéneklési követelményeit és stílusjegyeit felhasználom az operettekben. A két dolgot tehát megpróbálom jól ötvözni. Ettől az operetténeklésem tökéletesebb, az operajátszásom pedig kifejezőbb lesz.

Másként kell énekelni operettet, mint operát?

Semmiképp. Hiszen mind a két műfajnak van drámai és játékos oldala, vagyis ha különbséget kell tennünk, akkor ezek inkább a műfajokon belül jelennek meg. Vannak vígoperák, mint mondjuk a Kékszakáll, amit az Operettben játszunk, és olyan operettszólamok, amik már operai minőséget követelnek. Tehát az operán és az operetten belül is vannak apró stílusbeli különbségek, amik egymásnál megjelennek.

_E_L73281-094715.jpg

Boncsér Gergely (Fotó/Forrás: Budapesti Operettszínház)

A Palotakoncertek az operett műfajának kiemelt eseményei. Milyen ezeknek az esteknek a hangulata?

Az elején mindig nagyon izgulunk, mert erre az estére soha nem egy szokványos gálával készülünk, minden évben egy kifejezetten erre az egyetlen alkalomra szóló összeállítás készül. Vagyis mindig premiernek számít, és az ember a premiereken mindig izgul… De ez épp csak addig tart, amíg színpadra nem lépünk, mert

ahogy ott megállsz a gyönyörű környezetben és megszólal a zene, egyszerűen feloldódsz, és rájössz, hogy itt azt csinálod, amit a leginkább szeretsz,

a közönség azért jött, hogy eltöltsön egy emlékezetes estét, úgyhogy hajrá, élvezzük a helyzetet.

_E_L83181-094717.jpg

Boncsér Gergely (Fotó/Forrás: Budapesti Operettszínház)

Az idei gálán milyen számokban lépsz színpadra?

A csodás kis feleségemmel, Bordás Barbival énekeljük Frick és Gabrielle duettjét a Párizsi életből. Ezen kívül Lehár Ferenc Cárevics című operettjéből a Volga dalt adom elő. Ezzel a számmal még nem találkoztam a pályám során, azaz igazi debütálás lesz és máris az egyik kedvencemmé lépett elő. Azért szeretem nagyon ezt a dalt, mert akkor lesz igazán hatásos, ha az ember a szívét-lelkét beleteszi, de közben minden sallangot levesz róla.

Hogy látod, milyen súlya, jelentősége van ezeknek a koncerteknek?

Kétségkívül súlya van, az operett kedvelői már ismerik és várják „A” Palotakoncerteket, amik az elmúlt években Magyarország kiemelkedő koncerteseményeivé léptek elő. De ezek csak egyszer vannak egy évben. Ezért az egyik szemem sír, a másik viszont nevet, mert hála a Duna Televíziónak sok millióan láthatják a tévéfelvételt, amit ráadásul egész évben folyamatosan ad a csatorna. Egy olyan minőségi műsort kapnak a nézők, amit újra és újra szívesen néznek. Itt lehet lemérni igazán ennek a koncertnek a súlyát.

Ez az interjú a gálakoncert szólistáit bemutató sorozat része. A többi részt itt találja.

A Budavári Palotakoncertek augusztus 3-án és 4-én operettgálával, 5-én csárdással várja közönségét. További  információk és jegyek a rendezvény oldalán.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Zenés színház

Operát írtak porszívóra – beszélgetés Iván Sárával és Perczel Enikővel

Kortárs operabemutatóval indította az évet a Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház, az Előjáték Lear királyhoz a vidéki teátrum számára készült. A zenei tagozat fiatal tehetsége, az Olaszországban zeneszerzést tanult Iván Sára írta a partitúrát, a librettóért Perczel Enikő dramaturg felelt. A közös munkáról, a mű születéséről és egy különleges porszívóról beszélgettünk velük.
Jazz/World

A sanzonok királynője – a Benczúr Házban látható Nádasy Erika Piaf-estje

Egy halhatatlan legenda, Edith Piaf drámai fordulatokkal teli élettörténete és magukkal ragadó, keserédes érzelmekkel teli dalai elevenednek meg február 25-én a Benczúr Házban. A francia sanzonénekesnőt a darab írója, Nádasy Erika kelti életre.
Könyv

A Bálnában rendezik meg a Könyvfesztivált, Janne Teller lesz a díszvendég

A Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülése közzétette, hogy idén mikor rendezik meg a 96. Ünnepi Könyvhetet és a 30. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivált. 
Klasszikus

Lunchtime koncertek indulnak az ELTE Bölcsészettudományi Karán

Az ELTE BTK Művészetközvetítő és Zenei Intézetének művészeti instruktor mesterképzési szakos hallgatói 2025 februárjától egyedülálló koncertsorozatot indítanak: zeneművészeti egyetemek hallgatói kapnak fellépési lehetőséget a Trefort-kertben.
Klasszikus

Dán szerelmi történettel búcsúzik az Erkel Színháztól az Opera

Több mint háromszáz fős előadói apparátus szólaltatja meg a százötven éve született Arnold Schönberg Gurre-dalok című, monumentális oratóriumát február 15-én az Erkel Színházban.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Zenés színház ajánló

Peller Anna és Peller Károly lesznek az Operabeavató következő vendégei

Különkiadásokkal búcsúzik a közönségtől az Operabeavató, Dinyés Dániel és Göttinger Pál előadássorozata. Február 15-én az operett kerül terítékre a népszerű programon, ennek megfelelően a műfaj két meghatározó művésze, Peller Anna és Peller Károly lesznek a vendégek.
Zenés színház interjú

Operát írtak porszívóra – beszélgetés Iván Sárával és Perczel Enikővel

Kortárs operabemutatóval indította az évet a Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház, az Előjáték Lear királyhoz a vidéki teátrum számára készült. A zenei tagozat fiatal tehetsége, az Olaszországban zeneszerzést tanult Iván Sára írta a partitúrát, a librettóért Perczel Enikő dramaturg felelt. A közös munkáról, a mű születéséről és egy különleges porszívóról beszélgettünk velük.
Zenés színház magazin

1100. előadásához érkezik A padlás a Vígszínházban vasárnap

Újabb színháztörténeti pillanathoz, az 1100. előadásához érkezik A padlás február 9-én a Vígszínházban. Minden idők legsikeresebb magyar zenés színpadi művét Marton László rendezésében mutatták be 1988. január 29-én. A premier hosszú vastapssal zárult, és azóta is folyamatosan telt házzal futnak az előadások.
Zenés színház interjú

Sümegi Eszter: „A felnőtt embernek is kell a mese”

Bár az olasz és német repertoár számtalan nagy szerepében hódította meg a közönség szívét, Sümegi Eszter pályája nemrég izgalmas fordulatot vett: Turandotként debütált a Magyar Állami Operaházban.
Zenés színház interjú

Megtalálni az emberit – három fiatal karmester a Magyar Állami Operaházban

Három olyan fiatal karmestert szólítunk meg, akikben egy dolog biztosan közös, az OPERA művészeti vezetése látja bennük a tehetséget, a lehetőséget, ezért kellően komoly feladatokat is rájuk bíz.