A nagyszabású előadásban, amelyben a székesfehérvári Vörösmarty Színház szinte teljes társulata képviselteti magát, négy rendező állítja színpadra a színeket, és arra keresik a választ, hogy merre halad az ember és milyen új irányokat mutat a 21. század.
Az alkotócsapat ugyanaz maradt, mint a 2017-es, eredeti Madách-mű létrehozásakor.
Márton László keretjátékát Szikora János, Délfrancia jelenetét Horváth Csaba, Závada Pál színét Hargitai Iván, Darvasi Lászlóét Szikora János, Tasnádi Istvánét pedig Bagó Bertalan önti formába.
„Madách a XIX. század végén befejezte a nagy emberiség költeményét. De a történet nem ért véget.
Minket az izgatott, vajon milyen alkut kötne ma az Úr Luciferrel és milyen történetekbe sodorta Ádámot és Évát a huszadik század
– kezdte az első olvasópróbán Szikora János, a színház igazgatója. „A szöveget olvasva úgy érzem, szellemileg gazdag hónapok elé nézünk.”
A fehérvári előadás részben követi Madách eredeti drámájának szerkezetét: keretszínek között villantja fel a század nagy eseményeit és alakjait. Megelevenedik a Titanic tragédiája, szót kap Hitler, Lenin, Churchill és Roosevelt, Ádám Picassoként kalauzol el Franciaországba, de bepillantást nyerhetünk egy csendes-óceáni luxusjacht utasainak életébe is.
Az élet is reflektált erre a keretjátékra. A koronavírus miatt az olvasópróba online térbe kényszerült, majd pár nappal a bemutató előtt el kellett halasztani az előadást. Ez azonban nem szegte kedvét a társulatnak,
október 30-án felgördül a függöny
és kiderül, hogy ezúttal milyen eszmék buknak el Ádám és Éva szeme előtt.
Fejléckép: Jelenet a próbáról (forrás: Kiss László / Vörösmarty Színház)