Mintegy 161 ország és kilenc nemzetközi szervezet részvételével Oszakában rendezik a soron következő Világkiállítást 2025. április 13. és október 13. között. A szervezők több mint 28 millió látogatót várnak az Expóra, elsősorban a Japán mellett Dél-Koreát és Kínát is magába foglaló kelet-ázsiai régióból. Ez egyben a világ legnagyobb turisztikai küldőpiaca, ezért a sikeres magyar részvétel jelentős mértékben növelheti az innen érkező beutazóforgalmat – fogalmaz közleményében az EXPO2025 Magyarország Nonprofit Kft. Mint írják, a turizmus mellett ugyanakkor az üzleti kapcsolatokban, befektetésekben is jelentős erősödést hozhat a magyar jelenlét. Hazánk ugyanis Japán egyik legfontosabb gazdasági partnere Közép-Európában, míg tavaly a kelet-ázsiai régióból érkezett a legtöbb befektetés Magyarországra. A Magyar Pavilon célja az országimázs-építésen túl az is, hogy számos magyar vállalkozás számára teremtsen lehetőséget az üzletfejlesztésre és kapcsolatépítésre.
Hangsúlyozták,
az Expo a világ három legfontosabb gazdasági, kulturális és turisztikai hatást kiváltó eseményének egyike.
A szervezők által várt több tízmillió látogatón túl a sajtó és közösségi-média megjelenéseken keresztül még nagyobb közönséghez érhetnek majd el a Magyar Pavilonról, magyar kultúráról és gasztronómiáról szóló tartalmak. Ez jelentős mértékben növelheti hazánk turisztikai pozícióját és hozzájárul az országimázs-építéshez is.
Magyarország célja, hogy minél több vendéget fogadhasson a Világkiállítást követően a kelet-ázsiai régióból is, az üzleti együttműködések ösztönzésével egyetemben. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai alapján tavaly közel 309 ezer vendég érkezett hazánkba ebből a régióból, akik közel 905 ezer vendégéjszakát töltöttek Magyarországon. Ezzel Kínából négyszeres, Dél-Koreából több mint háromszoros, Japánból pedig több mint duplája volt a vendégforgalom 2022-höz képest.
A Magyar Pavilon épületét olyan szemmel alakítottuk ki, hogy a gazdaság és országimázs fejlesztésének feladatait ellássa.
A többszintes épületben a gazdaságfejlesztési területnek egy külön emeletet szántunk, több mint száz négyzetméteren. Az épület további fontos funkciója a magyar gasztronómia bemutatása, így a Pavilon első szintjén helyet kapott bisztróban klasszikus magyar fogásokat kóstolhatnak a vendégek, a mellette kialakított borbárban pedig a hazai borvidékek termékei lesznek kaphatók. A kiállítói tér utolsó pontján egy látogatói bolt került kialakításra, ahol ajándéktárgyakat, magyar kézműves termékeket vásárolhatnak a pavilon vendégei. Említett funkciók a magyar termékek bemutatását és népszerűsítését szolgálják a régióban, így egyben piacfejlesztési céllal is bírnak” – mondta Kristó Ákos, az EXPO 2025 Magyarország Nonprofit Kft. ügyvezetője.
Az Expó fő témája a jövő társadalmának megtervezése, amelyhez Magyarország is kapcsolódik. A jövő tervezése elképzelhetetlen a múlt ismerete és tisztelete nélkül, ezért
a pavilon kiállításának középpontjába a magyar kultúra egy szeletének bemutatása került a népzenén keresztül.
Hagyományos információközlés helyett érzelmekre ható élményt nyújt a bemutató, egy élő, énekes műsorszámot is előadva. A Magyar Pavilon fő attrakciója az immerzív színházi tér, amely a természet és hazánk közelségének élményét teremti meg. Egy élő, népzenei produkció várja majd itt a látogatókat 184 napon át, minden nap tíz órán keresztül. Cél ugyanakkor, hogy a Magyar Pavilon már formavilágával felkeltse a Világkiállítás közönségének figyelmét. A japán és magyar népi építészetben egyaránt fellelhető természetes építőanyagok és építési módok inspirálták az építészeti koncepciót. A japán és magyar kultúra is erősen kapcsolódik a természethez, az ember és a táj viszonyához, így az épített és táji környezet a tervben egy egységben jelenik meg.
A képre kattintva galéria nyílik meg
Fejléckép: