2020. július–szeptember között második alkalommal hirdetik meg az Art is Business Díj pályázatát olyan nagyvállalatok, kis- és középvállalkozások, forprofit és kulturális mecénások számára, akik az elmúlt évben együttműködtek a művészet világával. Az elismerés azokat emeli ki, akik valóban átgondolt stratégiai és brandépítési célok mentén – akár a válság ellenére is –, támogatást, szponzorációt vagy épp mecenatúrát valósítottak meg. A díjazottakat a decemberi díjátadón jelentik be a Trafóban.
A díjak odaítélését egy hatfős kuratórium döntése előzi meg. A kuratórium tagjai: Balogh Máté András (Art is Business alapító), Batta Barnabás (Mitte Kommunikációs Ügynökség stratégiai vezető), Drucker Dávid (Trafó, marketing és kommunikációs vezető), Fehér Zsuzsanna (Ludwig Múzeum, marketing és kommunikációs vezető), Hóbor Helga (Nemzeti Táncszínház, kommunikációs és értékesítési vezető), Juhász Dóra (Müpa, PR-vezető).
A nagyvállalatok és a KKV szektor cégei az Art is Business oldalán található kérdőív kitöltésével jelentkezhetnek, a Forprofit mecénás kategóriába a művészeti szegmenstől várják a szervezők a jelöléseket. 2020-ban új kategóriával, a Kulturális Turizmus díjjal bővül az elismerések sora, amelyet Bódis Gábor turisztikai szakemberrel közösen ítél oda a kuratórium. A jelöléset és jelentkezéseket szeptember 30-ig fogadják, további információkat az Art is Business oldalán olvashattok, az [email protected] címre lehet küldeni.
A Kulturális Mecénás díjra idén is a Fidelio terjeszti fel a jelölteket a zsűri számára. Az elismerést tavaly Radnóti Zsuzsa vehette át, aki a Kossuth-díjjal járó juttatás egy részéből kortárs irodalmi alapítványt hozott létre.

Kapcsolódó
Egy mecénás gesztusa – Radnóti Zsuzsa az érdekmentes gondolkodásról
Radnóti Zsuzsa két éve Kossuth-díjat kapott sok évtizedes színházi munkájáért. A kitüntetéssel járó juttatás egy részéből kortárs irodalmi alapítványt hozott létre, amely idén először ítélte oda a Kortárs Magyar Dráma-díjat. Ezt a mecénásgesztust díjazta az Art is Business Díj kuratóriuma a „Művészek a Művészekért” elismeréssel, amelynek a Fidelio a védnöke.
Decemberben startol az Art is Business Konferencia
December 15-én Art is Business Konferenciáján is részt vehetünk a Trafóban, ahol nemzetközi előadókkal, valamint hazai forprofit és kulturális élet meghatározó szereplőivel találkozhatunk. A résztvevők olyan kérdésekre keresik a választ, mint hogy hogyan kapcsolódik egymáshoz a vállalati és művészeti élet, létezik-e napjainkban tiszta kulturális szponzoráció, vagy a művészeti brandek miként segítik a vállalat kommunikációját. Szintén szó esik majd az előadó-művészet és a mecénás gondolkodás, a képzőművészet és a pénz kapcsolatáról, és arról, milyen kihívás előtt állnak a magánalapok a következő években.
Az eseményen – többek között – részt vesz Gazsi Zoltán, az Eisberg Hungary ügyvezető igazgatója, Török József, kockázatitőke-befektető, Harsányi Bence, a Momentán Társulat alapító tagja, Márton Katalin, a Praktiker Magyarország HR- és CSR-vezetője, Egri Gábor, a Müpa értékesítési és marketingigazgatója, Béres Attila, a Miskolci Nemzeti Színház igazgatója, Liptay Gabriella, a KPMG Magyarország marketing- és kommunikációs vezetője, Erdődy Orsolya, a Budapesti Fesztiválzenekar menedzserigazgató-helyettese és Orlai Tibor, az Orlai Produkciós Iroda vezetője
A nap folyamán Molnár Emese énekes, Maurer Milán táncművész, Alexis Latham, a Scallabouche színház alapítója, kommunikációs tréner, valamint Szőke Gábor és Borbás Gergő, az Itt és Most Társulat tagjai produkcióját élvezheti a közönség.
A konferenciát Veiszer Alinda vezeti, a részletes program itt olvasható.
Fejléckép: Mohai Balázs / Art is Business